joi, 30 mai 2013

Foto: Oana Tabacu
De căte ori ne-am imaginat, copii fiind, că suntem personaje din basmele povestite de bunici? Cât de mult ne-am dorit să avem aceleaşi superputeri precum personajele din desene animate? Câte dintre jocurile copilăriei noastre implicau personaje de film? 
Dacă aceste lucruri se petrec şi când suntem adulţi, atunci jocul se transformă în pasiune, iar pasiunea aduce premii.
O agniţeancă este prima câştigătoare a concursului Comic Con desfăşurat în România, un eveniment care adună cei mai buni dintre pasionaţii de anime, benzi desenate şi filme SF din Europa. 
Convenţia Comic Con, este mai mult decât o joacă de-a personajul preferat, presupune zile, chiar săptămâni întregi de muncă, pasiune, talent şi dăruire pentru a convinge juriul, format din experţi în domeniu. 
Agniţeanca Marilena Ghiţă, cea care a câştigat cu un rol din Harry Potter trofeul primei ediţii a Comic Con desfăşurată în România, şi la care au participat peste 7000 de persoane, spune că „pe pasionaţii de lectură, fiecare carte îi transpune într-o poveste. A fi la Comic-Con sau la orice alt con de acest fel, la care se adună cosplayeri, înseamnă a fi în toate poveştile!”
“Pentru cei care nu ştiu, cosplay înseamnă costume+play şi ideea de bază a acestei competiţii este să te îmbraci şi să te porţi întocmai ca un personaj dintr-un film sau desen animat, iar condiţia este să îţi creezi singur costumul. Dacă tot sunt eu fană Harry Potter, care ar fi cel mai interesant personaj şi cel mai greu de interpretat? Bellatrix Lestrange, pentru că standardul e dat de Helena Bonham Carter. Am lucrat la costum două luni, am cioplit bagheta în lemn de nuc, pentru pumnal mi-am tocat nervii că l-am facut de trei ori până mi-a ieşit, bijuteriile le-am făcut din fimo, iar corsetul şi mânecile le-am terminat vineri noapte, cu câteva ore înainte de concurs. Membrii juriului mi-au spus în culise că a fost cel mai bun costum pentru Bellatrix pe care l-au văzut. Am rămas în pielea personajului pe toată perioada cât am avut costumul pe mine”, a adăugat Marilena.
Deşi Comic Con este ceva imedit pentru România, curentul pare să se răspândească cu repeziciune, probabil şi datortă mediatzării concursului în presa naţională.
Marilena Ghiţă spune că presa naţională a numit-o braşoveancă datorită faptului că studiază în Braşov, însă a ţinut să precizeze că este agniteancă.
Bogdan Albu