joi, 30 ianuarie 2014

BAGĂ, DOAMNE, 
LUNA-N NOR,
Să mă duc unde mi-i dor.
Bagă, Doamne, luna-n ceaţă,
Să mă duc la mândra-n braţe.
Mândra mea e retişană,
Ţucu-i ochii ş-o sprânceană;
Şi cercelu’din ureche,
Cine m-o vedea, să crepe.
Bagă, Doamne, luna-n stele,
Să mă duc unde mi-i jele.
Ori vrea mândra, ori nu vrea,
Tot mă duc sara la ea.

Dorobanţ Vergil, 72 de ani, Retiş, 10 aprilie 1978

TE-AM VĂZ’T, 
BĂDIŢĂ, PRIN SAT,
Erai tare supărat.
Şi mai ieri de dimineaţă
Te-am văzut galben la faţă.
Nu ştiu de ce boală zaci,
Ori, bade, numa’te faci.
Întreba-te-aş, dar mi-i teamă
Că nu mi-i băga în samă.
Întreba-te-aş, dar mi-i frică
Că nu-mi vei zice nimică
Bate vântu’ printre duzi
Şi ploaia prin cucuruz;
De-ai veni, bade, veni,
C-un sărut te-aş lecui.
Ş-aşa doină ţ-aş cânta,
De-ai uita de boala grea.
Ş-ai uita de supărare
Cu mine-n braţele tale.
Ş-ai uita că ne-am sfădit
Şi că de-un an n-am vorbit.                                                                                       
Ş-asară-am stat la portiţă,
Te-aşteptam să vii,bădiţă.
Treceau fete şi flăcăi,
Tu nu erai printre ei.
Ş-atunci am intrat în casă
Şi mi-am pus capu’pe masă,
Ş-am oftat, bade, din greu
Ş-am strigat numele tău.
Ş-am stins lampa supărată,
Nimenea să nu mă vadă.

Căluţiu Ileana, 48 de ani, 
Ighiş, 9 febr.1983