joi, 31 iulie 2014

Eu m-am născut în Bruiu... şi ştie fiecare
Cine-i din satul nostru... e om cu suflet mare.

De mic ştiam poveşti... cu MÂŢA LU’ MĂNIŢ,
Şi-am ştrengărit prin FRENGREANG... şi sus, în deal LA  PIŢ.
De SCROAFA TETII numa-n Brui... bătrânii povesteau
NUNTA LU HANTZI-GHEŞ o ştiu,... ce faine mai erau!

Sfatul bătrânilor la noi... era în colţ la NICAOANA
Boresele cu lucru-n mână,...se adunau la NANA.
De câte-n lume povesteau pe scaun lângă poartă
Şi-n Brui, Doamne ce obiceiuri...n-o să le uit vreodată!

Copiii ne jucam ÎN PIC,... DE-A CHITULUŞU seara
Când uliţa nu ne-ajungea... ÎN BRAZI ne jucam vara.
Iarna PE VALE ne puneam... COTOCII în picioare
Din DEALU PORCILOR veneam... voioşi cu CIOCLA-n vale

Când toamna ne-adunam la şcoală... în bănci scârţâietoare
Aveam respect de-nvăţători... păşeam cu teamă mare
Şi DOMNU LEAVU ne privea pe unul câte unul
„Ia seama, domnule!”, zicea... „la şcoală nu-mi tragi chiulu!”

Biserica era pe-atunci, mereu ne-ncăpătoare
Şi-n ZAL, mereu a răsunat... A LUI LAZĂR, CÂNTARE!
Sa-dus bunici, s-au dus părinţi... sunt mulţi în GROPĂTOARE
Şi-n GHESCÂN  de Florii îi plângem... doar lâng-o lumânare.

De satul meu şi-s mândră tare... că sunt copil din BRUI!
........................................................................................
Vă mulţumim celor rămaşi... că astăzi ne-aţi chemat
Pe noi BRUIENII rătăciţi... să fim ACASĂ-n sat!