joi, 28 februarie 2013


Culese de Mircea Drăgan Noişteţeanu
de la Baciu Ioan, 39 de ani, Barb Nicolae, 34 de ani,Bratu Sonea, 36 de ani, Retiş, aprilie 1978

Haideţi, ficiori, haideţi toţi,
Haideţi toţi să tragem sorţi.
Haideţi patru câte patru
Ca să nu ne râdă satu’.
Că satu’făr’ de ficiori,
Ca grădina făr’ de flori.
Că şi satu’ făr’ de fete,
Ca grădina fără cepe!

Cine e voinic şi lotru,
Să vie cu mine-n codru;
Să-i dau cal de călărit
Şi mândruţă de iubit.
Să-i dau cal să călărească
Şi mândruţă să iubească.

Numa’ rar, dorule,rar,
Până sunt pe loc amar.
Când oi fi la locu’ meu,
Hai, dorule, tot mereu.
Când oi fi la loc de-aşa,
Hai, dorule, cât îi vrea.

Sub potcoava cizmii mele
Joacă dracu’ ş-o muiere
Şi mă-nvaţă-a face rele
Da eu rele nu ştiu face,
Făr’ iubesc pe cine-mi place.
Da io rele n-am făcut,
Am iubit ce mi-o plăcut.

Mă duceam vinerea-n târg
Să văd boii cum se vând;
Vacile cum se plătesc,
Mândrele cum se iubesc.
Vacile se plătesc rău,
Mândrele se iubesc greu.

Staţi, ficiori, cu jocu-n loc
Să culegem busuioc.
Busuioace, nu te-ai coace.
Că n-are cin’ te culege,
Că ficiorii-s duşi la lege
Şi fetele-s tot betege.