miercuri, 27 martie 2013

Cules de Mircea Drăgan – Noişteţeanu


SĂRACĂ INIMĂ BUNĂ,

Nu te-am mai avut de-o lună;
Nici de-o lună, nici de-un an,
Nici acuma nu te am.
Săracă inima-ntreagă,
Doru’ te-o făcut  beteagă.
Inimă supărăcioasă,
Ce ţi-aş da să hii voioasă?
De mi-ai da bunu’lumii,
Cum ţ-am fost, nu ţ-oi mai hi.
De mi-ai da bunu’din ţară , 
Cum ţ-am fost,n-oi mai hi iară. 
Taci, inimă-n sânu’meu,
Să nu te mai ştiu făr’ eu.
Taci,inimă-n  sân la mine ,
Să nu te mai ştie nime’.
Fii, inimă, răbdătoare,
Ca pământu’ sub picioare.
Rabdă, inimă şi taci,
Ca pământu’ care-l calci.

Bratu Maria, 49 de ani, Retiş, 1978



ŢO, ŢO, ŢO, 
MURGULE, ŢO

Ţo la deal şi ţo la vale,
Ţo, ţo, ţo, din pas mai tare,
Că m-ajunge-un dor prea mare.
De-o hi doru de la mumă,
Măi murgule-l fac tot  spumă.
De-o hi doru’ de la tată,
Măi murgule-l fac tot apă.
De-o hi doru de  la  copii,
Apăi, hii,murgule,hii!
De-o hi dor de la nevastă,
Oi lasă murgu’ să pască.
Şi stau şi mă hodinesc,
Că neveste mai găsesc.

Grup de femei din Ighiş,10 mai 1987