duminică, 30 iunie 2013

Ficioreasca - Rara retişană în 1938
CÂT ÎI LUMEA PE SUB SOARE,
Nu-i ghine ca-n şăzătoare;
Unde vine drăguţu’
Ca să ridice fusu’.
Nu-l dă fără sărutat,
Că-i plata la ridicat.
El sub furcă să aşază
Ş-aşteaptă iară să-mi cază.
Nu ştiu fuioru’nu-i bun,
Nu-mi ţâne hiru’ nicicum.
Ori io nu-l răsucesc bine,
Că ce-i badea lângă mine.
Când se stinge lumina,
Mie-mi creşte inima.
Când lumina-i la loc iară,
Io-mi făceam fusu’cu ceară.
                                                     
Dobre Vica, 65 de ani, Retiş, 2 februarie 1979


MĂI BĂDIŢĂ, OM SUBŢIRE,
Vrut-ai să mă scoţi din fire.
Măi bădiţă, om frumos,
Da din fire nu m-ai scos.
Zis-o badiu câtă mine
Să nu dau gura la nime.
Cine dracu’ poate face
Să nu o dau cui îmi place?
Tot aşa zice lumea
Că-s a dracului şi rea:
Las’să fiu că-s tinerea.
Că dac-oi îmbătrâni,
Mai a dracului oi hi.
Duşmanile nu-mi dau pace,
Mai a dracului m-oi face.

Stănuleţ Ana(a lu’ Ştefan), 68 de ani, Săsăuşi, 5 mai 1978




MÂNDRULIŢĂ CU DOR MULT,
Uită-mă, că eu te uit.
Nu te pot, bade, uita,
Că ţ-o fost dulce gura.
Guriţa şi buzele
Şi, măi bade, vorbele.
Ştii tu, mândro, ce ziceai
Câtă mine şi plângeai?
Că nu este om pe lume
Pe noi să ne despreune.
Iaca omu’ s-o aflat,
Pe noi ne-o despreunat.
Fă colac cu lapte dulce
Şi-l dă maică-ta să-l mânce,
Dragostea să nu ne-o strâce.

Bânda Ion (Ionu’Boţii), 63 de ani, Săsăuşi, 4 mai 1978


COBORÂI DIN DEAL ÎN ŞES
S-o văd pe mândra la mers.
C-aşa merge de frumos,
De parcă scrie pe jos.
Mai calcă şi pe călcâie,
Ca condeiu pe hârtie.
Bădiţă, brâu învărgat,
Eu ţi-s dragă, tu-mi eşti drag.
Poate-o fi să ne luăm,
Că prea bine sămănăm.
Şi la ochi, şi la uitat,
Şi la dulce sărutat,
Şi la ochi, şi la sprâncene,
Ca doi porumbei la pene.

Niţu Ion, 47 de ani, Retiş, 28 aprilie 1982