miercuri, 30 ianuarie 2013


Fiecare dintre noi ştim cine suntem, unde ne-am născut, cine ne sunt părinţii şi unde locuim. Dar cei din jurul nostru, ştiu? Cei care ne cunosc ne ştiu, aşa cum îi ştim şi noi pe ei, dar cei care  nu ne cunosc? Cum dovedim cine suntem?
Purtăm această dovadă cu noi, zilnic, fără să-i acordăm prea multă importanţă. Până când trebuie să primim pensia, să scoatem bani de la bancă sau să dăm o fugă de sărbători la copii în Spania sau Italia. Şi atunci actul de identitate devine foarte important. Pentru că fără el nu putem primi pensia, nu putem scoate bani de la bancă sau nu putem trece graniţa să mergem la copii.
Actul de identitate certifică, în faţa celor care nu ne cunosc, cine suntem. Ne dă o identitate şi ne face unici. Spune în faţa oricui „asta sunt eu!”.
Dacă nu-l avem sau dacă este expirat peste identitatea noastră coboară o umbră. Şi atunci, ca să îndepărtăm această umbră trebuie să avem un act de identitate valabil. Pentru aceasta hîrtibăcenii merg „la buletine”, la Agnita.
Lucrătorii de la „buletine” deservesc Vale Hîrtibaciului de 60 de ani. Biroul a avut diverse denumiri şi a fost în subordinea a mai multor instituţii, majoritatea după 1989, dar lumea nu le-a reţinut. Dar dacă spui „evidenţa populaţiei” sau „la buletine” toată lumea ştie despre ce vorbeşti. De când s-a înfiinţat, biroul a avut doi sau trei lucrători care au deservit o populaţie ce a evoluat în timp de la peste 20.000 de locuitori la aproape 30.000 de locuitori câţi există acum. Din nefericire, dacă acum un an erau trei lucrători, azi cei 30.000  de locuitori sunt deserviţi de o singură persoană. Cu toate eforturile de peste jumătate de an ale Primăriei Agnita, datorită legislaţiei în vigoare precum şi a lipsei de interes din partea unui funcţionar din Prefectura Sibiu, nici până la această dată nu s-a scos la concurs vreunul din cele două posturi vacante ale biroului.
În acest an compartimentul de evidenţă a persoanelor din cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al oraşului Agnita, aşa cum este denumirea oficială actuală a biroului de „evidenţa populaţiei” a preschimbat sau eliberat peste 4.000 de acte de identitate din care aproape 2.000 în ultimele şase luni şi a aplicat aproape 1.000 de vize de reşedinţă, o medie de aproape 25 de persoane pe zi. Aceasta în condiţiile în care timpul de eliberare a actului de identitate s-a mărit de la 10 zile la trei săptămâni datorită lipsei de personal precum şi a activităţilor suplimentare pe care personalul le-a îndeplinit cu ocazia referendumului şi a alegerilor parlamentare.
Cu această ocazie vă rugăm să vă verificaţi actul de identitate şi să-l preschimbaţi din timp dacă este cazul, luând în considerare că timpul pentru eliberarea celui nou este în jur de trei săptămâni. Până la rezolvarea acestei situaţii, vă rugăm să daţi dovadă de răbdare şi înţelegere dacă aveţi nevoie de serviciile „biroului de evidenţa populaţiei”.
Având speranţa că noul an va aduce personalul necesar pentru buna funcţionare a biroului şi o mai bună deservire a populaţiei vă urăm „La mulţi ani!” şi un an nou fericit.