Fiecare dintre noi ştim cine suntem, unde ne-am născut, cine ne sunt
părinţii şi unde locuim. Dar cei din jurul nostru, ştiu? Cei care ne cunosc ne
ştiu, aşa cum îi ştim şi noi pe ei, dar cei care nu ne cunosc? Cum dovedim cine suntem?
Purtăm această dovadă cu noi, zilnic, fără să-i acordăm prea multă
importanţă. Până când trebuie să primim pensia, să scoatem bani de la bancă sau
să dăm o fugă de sărbători la copii în Spania sau Italia. Şi atunci actul de
identitate devine foarte important. Pentru că fără el nu putem primi pensia, nu
putem scoate bani de la bancă sau nu putem trece graniţa să mergem la copii.
Actul de identitate certifică, în faţa celor care nu ne cunosc, cine
suntem. Ne dă o identitate şi ne face unici. Spune în faţa oricui „asta sunt
eu!”.
Dacă nu-l avem sau dacă este expirat peste identitatea noastră coboară o
umbră. Şi atunci, ca să îndepărtăm această umbră trebuie să avem un act de
identitate valabil. Pentru aceasta hîrtibăcenii merg „la buletine”, la Agnita.
Lucrătorii de la „buletine” deservesc Vale Hîrtibaciului de 60 de ani.
Biroul a avut diverse denumiri şi a fost în subordinea a mai multor instituţii,
majoritatea după 1989, dar lumea nu le-a reţinut. Dar dacă spui „evidenţa
populaţiei” sau „la buletine” toată lumea ştie despre ce vorbeşti. De când s-a
înfiinţat, biroul a avut doi sau trei lucrători care au deservit o populaţie ce
a evoluat în timp de la peste 20.000 de locuitori la aproape 30.000 de
locuitori câţi există acum. Din nefericire, dacă acum un an erau trei
lucrători, azi cei 30.000 de locuitori sunt
deserviţi de o singură persoană. Cu toate eforturile de peste jumătate de an
ale Primăriei Agnita, datorită legislaţiei în vigoare precum şi a lipsei de
interes din partea unui funcţionar din Prefectura Sibiu, nici până la această
dată nu s-a scos la concurs vreunul din cele două posturi vacante ale biroului.
În acest an compartimentul de evidenţă a persoanelor din cadrul Serviciului
Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor al oraşului Agnita, aşa cum
este denumirea oficială actuală a biroului de „evidenţa populaţiei” a
preschimbat sau eliberat peste 4.000 de acte de identitate din care aproape 2.000
în ultimele şase luni şi a aplicat aproape 1.000 de vize de reşedinţă, o medie
de aproape 25 de persoane pe zi. Aceasta în condiţiile în care timpul de
eliberare a actului de identitate s-a mărit de la 10 zile la trei săptămâni
datorită lipsei de personal precum şi a activităţilor suplimentare pe care
personalul le-a îndeplinit cu ocazia referendumului şi a alegerilor
parlamentare.
Cu această ocazie vă rugăm să vă verificaţi actul de identitate şi să-l
preschimbaţi din timp dacă este cazul, luând în considerare că timpul pentru
eliberarea celui nou este în jur de trei săptămâni. Până la rezolvarea acestei
situaţii, vă rugăm să daţi dovadă de răbdare şi înţelegere dacă aveţi nevoie de
serviciile „biroului de evidenţa populaţiei”.
Având speranţa că noul an va aduce personalul necesar pentru buna
funcţionare a biroului şi o mai bună deservire a populaţiei vă urăm „La mulţi
ani!” şi un an nou fericit.